tisdag 20 maj 2014

Putin, glada barn Och ett gammalt slakthus

Ja han är här och träffar Xi Jinping och en massa andra.. Staden blomstrar, för den är så pyntad. Gatan utanför oss har så fina blommor, för Xi Jinping bor vid mig. Ska jag bjuda över honom på en fika;) tack vare detta så fick jag ett sms att barnen skulle åka hem tidigare idag, och imorgon är alla skolor stängda.. Hur man nu kan sätta en hel stad på paus för ett mötes skull.. Men barnen är glada, vi kommer att hänga vid poolen imorgon! Precis som Emma och jag gjorde i eftermiddags. Tack Xi Jinping!

Idag var jag på en jätteintressant tur med min arkitekturgrupp. Vi besökte det gamla slakthuset! (Shanghai Municipal Council Slaughterhouse) Det var genialt uppbyggt av Balfours! Väldigt intressant. Nu finns det festlokaler, fik, restauranger, hunddagis och affärer där.

Förr slaktades det djur här..

Och lite konst hos väldigt kända taiwanesen Shiau Jon Jen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.