fredag 14 mars 2014

After a Taitai's hard week

Efter allt man ska fixa hit och dit hela veckan så kände jag att det var dags för lite fredagsvin. Typ 15 mammor, och 10 barn kom i olika omgångar. Fullt hus alltså, precis som jag vill ha det!
För alla i Sverige verkar det ju som om man inte gör något, men så är inte fallet.
Tex att köpa mat här tar tid, även om det är enklare nu för tiden! Jag köper tex ost på ett ställe, grönsaker på ett annat, kött köper jag på flera olika ställen. Marks and Spencer köper jag fisk och glass på. (Och godis, ostbågar mm) Sen finns aldrig allt, och då får man åka till ett annat ställe. Att handla mat här tar säkert 4 ggr så mycket tid.. Och läxorna ska vi inte tala om. Men jag älskar Shanghai! Pulsen, känslan...

Natasja är på besök i Shanghai, med Pernilla. Natasja flyttade förra sommaren, för så är det ju här. Och denna sommaren flyttar så många härifrån. Kommer att bli så konstigt att komma tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.